EnglishTurkish

ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM
ÜNİVERSİTESİ

TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ

Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosuna TÜBİTAK İmzası

Sinyalizasyonu TÜBİTAK-ASELSAN iş birliğinde gerçekleştirilen Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu’nun açılış töreni, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleşti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattı Açılış Töreni’nde yaptığı konuşmada günde 800 bin yolcu kapasiteli Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattı sayesinde Kağıthane’den İstanbul Havalimanı’na 24 dakikada ulaşılabileceğini açıkladı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, hizmete alınan metro hattını Kağıthane’de Mahmutbey metrosuyla entegre ettiklerine dikkati çekerek, birkaç ay içinde bu hattı Zincirlikuyu metrobüs durağıyla da birleştireceklerini ifade etti. Hızlı tren konforuyla işleyecek bu metronun sinyalizasyon sisteminin TÜBİTAK işbirliğiyle ASELSAN tarafından gerçekleştirildiğini anlatan Erdoğan, “Metroda çalışacak yerli tasarım ve üretim araçları da yine yerli bataryayla görev yapacak. Türkiye bu projeyle metro hattı inşasındaki gücünü ve kabiliyetini tüm dünyaya ispatlamıştır. ” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, açılış töreninde yaptığı konuşmada, “Cumhuriyet’imizin yeni yüzyılına güçlü bir başlangıç yaptık. Bugün de mühendisliğimizin eşsiz bir eseri olan ilk’lerin ve en’lerin projesi olarak tanımladığımız Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı Metromuzu İstanbul’a kazandırıyoruz. Bakanlığımızın destekleri ve ASELSAN, TÜBİTAK iş birliği ile ilk defa yerli ve milli imkanlarla geliştirilen sinyalizasyon sistemi de bu metro hattımızda kullanıldı. Burada edindiğimiz deneyimlerle metro inşaatlarında yeni bir döneme girdik. Artık metro hatlarımızın yapım aşamasından elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar her süreci kendi mühendisliğimizin ürünü, yerli ve milli olarak tamamlıyoruz.” ifadelerini kullandı.

YERLİSİNYAL-CBTC WSATC sistemi, ilk olarak Kağıthane – İstanbul Havalimanı metro hattında devreye alındı

TÜBİTAK RUTE tarafından geliştirilen YERLİSİNYAL-CBTC WSATC sistemi, tam otonom sürücüsüz GoA4 seviyesinde, trenlerin emniyetli olarak, maksimum hat kapasitesini sağlayacak şekilde işletilmesini sağlıyor. Dünyada sadece sayılı firmanın sağlayabildiği bu sistem sayesinde ülkemiz metro hatlarının sinyallenmesinde ve yenilenmesinde yurtdışı bağımlılık ortadan kalkacak, uzun proje takvimleri ve yüksek maliyetler engellenecek. Yerli sinyalizasyon sistemlerimizin önümüzdeki yıllarda ihtiyaç duyulan ana hatlar ve metro hatlarımızda yaygınlaştırılması ile ülkemize 350 milyon Euro değerinde katma değer sağlanacak.

YERLİSİNYAL-CBTC WSATC sistemi, ilk olarak Gayrettepe – İstanbul Havalimanı hattının Kağıthane – İstanbul Havalimanı bölümünde devreye alındı. Toplam 8 metro istasyonunun bulunduğu 34 kilometre uzunluğunda metro hattına uygulanan YERLİSİNYAL-CBTC WSATC sistemi, kısa bir süre içinde eklenecek üç istasyon ile birlikte kontrol edilecek hat kesimi Gayrettepe – İstanbul Havalimanı – Arnavutköy olarak genişleyecek. 2023 yılı içinde ilgili hattın Halkalı’ya kadar uzatılması ile toplam 66 km ve 16 istasyondan oluşan metro hattı 120 km hıza izin verecek şekilde sinyallenmiş olacak.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email
Generated by Feedzy